Σε μικρούς υπολογιστές εξελίσσονται οι έξυπνες οθόνες στα ταμπλό των αυτοκινήτων ωστόσο δύο δεδομένα είναι σαφή: Οι καταναλωτές τα θέλουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες
επενδύουν πολλά χρήματα προκειμένου να τα κάνουν ακόμα πιο «έξυπνα».Το μεγάλο ερώτημα όμως που εγείρεται είναι εάν αποτελούν πραγματικά μια καλή ιδέα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν κατηγορηματικά «ναι», υποστηρίζοντας ότι οι μεγάλες οθόνες αφής στα ταμπλό των αυτοκινήτων συμπεριφέρονται σαν smartphones κάνοντας τα μοντέλα των αυτοκινήτων που τις ενσωματώνουν πιο θελκτικά στους καταναλωτές. Παράλληλα, επιμένουν ότι οι νέες οθόνες καθιστούν την οδήγηση λιγότερο επικίνδυνη, εξαιτίας της καθαρής φωνητικής λειτουργίας και της εύκολης πρόσβασης σε εφαρμογές, σε αντίθεση με τα κινητά τηλέφωνα.
Ωστόσο, οι ολοένα και πιο περίτεχνες οθόνες έχουν προκαλέσει πληθώρα συζητήσεων σχετικά με το κατά πόσο η τεχνολογία αυτή αποτελεί κατάλληλο «συνοδηγό» σε ένα αυτοκίνητο.
«Πιστεύω ότι (οι οθόνες) εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη δημόσια ασφάλεια», δήλωσε ο Τζο Σιμίσιαν, πρώην βουλευτής της Καλιφόρνια των ΗΠΑ ο οποίος εισήγαγε τους νόμους της πολιτείας για τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης. «Από νομοθετικής άποψης, αυτό το ζήτημα απασχολεί και να συνεχίσει να απασχολεί τους νομοθέτες για πολλά ακόμα χρόνια», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Δεν είναι δυνατόν ο οδηγός να κοιτά μια οθόνη και τον δρόμο την ίδια στιγμή», δήλωσε στο Reuters ο καθηγητής Ντέιβιντ Στράιερ του πανεπιστημίου της Γιούτα, ο οποίος έχει γράψει ποικίλες εκθέσεις σχετικά με το ζήτημα. Οι οθόνες «παρέχουν διαδραστικές δυνατότητες στους οδηγούς, οι οποίες αποσπούν την προσοχή από το δρόμο για περισσότερο χρονικό διάστημα από ότι είναι ασφαλές», υποστήριξε ο ίδιος.
Βάσει των πορισμάτων της μελέτης του, η διαδικασία ανάγνωσης ενός γραπτού μηνύματος -μια λειτουργία την οποία υποστηρίζουν πολλές οθόνες- διαρκεί τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα, χρόνος μεγαλύτερος από αυτόν που θεωρείται ασφαλής.
Ωστόσο, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πελάτες τους, οι εν λόγω οθόνες θεωρούνται ως ένα ακαταμάχητο χαρακτηριστικό στα μοντέλα των αυτοκινήτων. Οι έξυπνες αυτές οθόνες παρέχουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να συγχρονίσουν τα κινητά τους τηλέφωνα με αυτές, δίνοντάς τους πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Μπορούν ακόμα να ανεβάσουν φωτογραφίες ή να δουν τα γραπτά μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη.
«Αν δεν παρέχουμε στον καταναλωτή κάτι που θεωρείται χρήσιμο, τότε αυτός θα χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης», δήλωσε ο Μαρκ Ντάνκε, εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας Audi.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της εταιρείας έρευνας της αγοράς JD Power, περίπου το 15% των καταναλωτών αποκλείει την αγορά ενός αυτοκινήτου εάν αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε σύγκριση με το 4% που ήταν το ποσοστό ένα χρόνο νωρίτερα.
επενδύουν πολλά χρήματα προκειμένου να τα κάνουν ακόμα πιο «έξυπνα».Το μεγάλο ερώτημα όμως που εγείρεται είναι εάν αποτελούν πραγματικά μια καλή ιδέα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν κατηγορηματικά «ναι», υποστηρίζοντας ότι οι μεγάλες οθόνες αφής στα ταμπλό των αυτοκινήτων συμπεριφέρονται σαν smartphones κάνοντας τα μοντέλα των αυτοκινήτων που τις ενσωματώνουν πιο θελκτικά στους καταναλωτές. Παράλληλα, επιμένουν ότι οι νέες οθόνες καθιστούν την οδήγηση λιγότερο επικίνδυνη, εξαιτίας της καθαρής φωνητικής λειτουργίας και της εύκολης πρόσβασης σε εφαρμογές, σε αντίθεση με τα κινητά τηλέφωνα.
Ωστόσο, οι ολοένα και πιο περίτεχνες οθόνες έχουν προκαλέσει πληθώρα συζητήσεων σχετικά με το κατά πόσο η τεχνολογία αυτή αποτελεί κατάλληλο «συνοδηγό» σε ένα αυτοκίνητο.
«Πιστεύω ότι (οι οθόνες) εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη δημόσια ασφάλεια», δήλωσε ο Τζο Σιμίσιαν, πρώην βουλευτής της Καλιφόρνια των ΗΠΑ ο οποίος εισήγαγε τους νόμους της πολιτείας για τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγησης. «Από νομοθετικής άποψης, αυτό το ζήτημα απασχολεί και να συνεχίσει να απασχολεί τους νομοθέτες για πολλά ακόμα χρόνια», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Δεν είναι δυνατόν ο οδηγός να κοιτά μια οθόνη και τον δρόμο την ίδια στιγμή», δήλωσε στο Reuters ο καθηγητής Ντέιβιντ Στράιερ του πανεπιστημίου της Γιούτα, ο οποίος έχει γράψει ποικίλες εκθέσεις σχετικά με το ζήτημα. Οι οθόνες «παρέχουν διαδραστικές δυνατότητες στους οδηγούς, οι οποίες αποσπούν την προσοχή από το δρόμο για περισσότερο χρονικό διάστημα από ότι είναι ασφαλές», υποστήριξε ο ίδιος.
Βάσει των πορισμάτων της μελέτης του, η διαδικασία ανάγνωσης ενός γραπτού μηνύματος -μια λειτουργία την οποία υποστηρίζουν πολλές οθόνες- διαρκεί τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα, χρόνος μεγαλύτερος από αυτόν που θεωρείται ασφαλής.
Ωστόσο, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πελάτες τους, οι εν λόγω οθόνες θεωρούνται ως ένα ακαταμάχητο χαρακτηριστικό στα μοντέλα των αυτοκινήτων. Οι έξυπνες αυτές οθόνες παρέχουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να συγχρονίσουν τα κινητά τους τηλέφωνα με αυτές, δίνοντάς τους πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Μπορούν ακόμα να ανεβάσουν φωτογραφίες ή να δουν τα γραπτά μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη.
«Αν δεν παρέχουμε στον καταναλωτή κάτι που θεωρείται χρήσιμο, τότε αυτός θα χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης», δήλωσε ο Μαρκ Ντάνκε, εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας Audi.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της εταιρείας έρευνας της αγοράς JD Power, περίπου το 15% των καταναλωτών αποκλείει την αγορά ενός αυτοκινήτου εάν αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε σύγκριση με το 4% που ήταν το ποσοστό ένα χρόνο νωρίτερα.